Vanliga frågor

Undrar du något? Här har vi samlat svaren på de vanligaste frågorna vi får från våra kunder.
Finns inte svaret på din fråga är du alltid välkommen att kontakta vår kundservice info@naturshopen.se.

Betalningar

Vad har ni för betalningsalternativ?

Vi samarbetar med Klarna och erbjuder fyra olika betalningsalternativ baserat på de betalningslösningar som Klarna Checkout tillhandahåller. Du kan välja mellan Klarna Faktura, Klarna Konto, kortbetalning eller direktbetalning via internetbank.

Hur betalar jag fakturan?

Fakturan skickas till mejladressen du angav när köpet gjordes. På fakturan finns de uppgifter som behövs för att genomföra betalningen. Du kan även logga in via Klarna.se eller i Klarnas app för att hitta betalningsuppgifter och betala faktura direkt.  

Hur hittar jag fakturan?

Fakturan skickas till mejladressen du angav när köpet gjordes och hittas i din inkorg. Du kan även alltid logga in via Klarna.se eller i Klarnas app för att se nya och gamla fakturor. Tänk på att kontrollera skräpposten om fakturan inte skulle komma fram.

Vart kan jag vända mig med frågor om fakturan?

Vid frågor om din faktura kan du kontakta Klarnas kundservice via chatt på Klarna.se, telefon 08-120 120 10 eller mejl info@klarna.se.

Klarnas kundservice är öppet är vardagar 8-22 och helger 10-17.

Kan jag delbetala min faktura?

Ja, du kan välja att delbetala fakturan. Innan köpet genomförs anger du "Dela upp" som betalningsalternativ. Det går även bra att ändra detta i efterhand. Logga in på Klarnas hemsida eller via Klarnas app för att ändra betalningsalternativet direkt. Du kan även kontakta Klarnas kundservice via chatt, telefon och mejl.

Beställning

Vad har ni för leveransalternativ?

Vi erbjuder gratis fraktalternativ tillsammans med Postnord. Fler alternativ kommer genom andra leverantörer.

Mitt paket har inte kommit ännu, vad gör jag då?

Du kan själv spåra beställningen via det spårningsnummer och länk som du får tillsammans med leveransbekräftelsen. Detta skickas till din mail så fort beställningen har packats och skickats från vårt lager. Skulle beställningen inte nå fram är du alltid välkommen att kontakta vår kundservice på info@naturshopen.se

Hur lång leveranstid har ni?

Vår generella leveranstid är 1-4 arbetsdagar beroende på vilket postnummer beställningen ska levereras till. Skulle produkten vara slut kan din beställning ta någon dag extra.

Kan jag beställa till utlandet?

Naturshopen kan leverera just nu till alla länder i Norden.

Hur stoppar jag en beställning?

När beställningen har gått vidare till plock på vårt lager har vi tyvärr inte längre möjlighet att ändra eller stoppa den. Kontakta därför gärna vår kundservice på via email info@naturshopen.se så fort som möjligt vid en felaktig beställning.

Hur ångrar jag mitt köp?

Från det att du mottagit beställningen har du 14-dagars ångerrätt enligt distansavtalslagen. Detta gäller hela och obrutna förpackningar i ett väsentligen oförändrat skick. Livsmedel och hygienartiklar är undantagna från ångerrätten och kan inte returneras. 

Vänligen kontakta alltid vår kundservice innan du returnerar en vara.

Hur fungerar rabattkoder?

En rabattkod ger en viss rabatt på ett köp eller vara under en begränsad tid. När du slutför ditt köp kan du fylla i den gällande rabattkoden på kassasidan och rabatten dras då från beställningens totala pris. Rabattkoder kan inte kombineras med andra rabattkoder.

Generellt

Har ni en fysisk butik?

Naturshopen har ingen fysisk butik utan alla köp görs via vår webbshop.

Kunduppgifter

Hur hanterar ni mina personuppgifter?

Vi hanterar och lagrar de personuppgifter som du lämnar till oss för att kunna genomföra leveransen, till exempel namn, adress, telefonnummer och e-postadress. Vi behandlar personuppgifterna för att administrera dina köp och för marknadsföring direkt från Naturshopen.se. Vi samarbetar med andra företag som Google för att erbjuda relevant annonsering för dig som kund. Annonserna baseras på ditt besök i webbshoppen.

Som kund hos Naturshopen.se har du rätt att få information om vilka personuppgifter som vi har registrerat och hur dessa används, samt ta bort eller ändra dina uppgifter. För att begära ut dina kunduppgifter kontaktar du kundservice.

Hur avregistrerar jag mig från nyhetsbrevet?

Om du inte längre vill få nyhetsbrev från oss kan du välja att avregistrera dig från framtida utskick. Längst ner i nyhetsbrevet som skickas till din mejl kan du bocka i att du vill avregistrera dig från våra nyhetsbrev.

© 2018 Naturshopen.se Org Nr 559166-7273. Völundsgatan 2 11321 Stockholm